Orgasmus u žen byl prý kdysi projevem hysterie, dnes spousta žen ani nezná G bod...

Kde jsou ty časy, kdy ženy nemohly, nechtěly a ani neuměly prožívat svou rozkoš naplno. Dnešní doba je otevřená všemu, ale je pravda, že ženský orgasmus nepatří zrovna mezi běžná konverzační témata. Občas při kávě s kamarádkou se probírá ledacos, ale mnohé ženy se stydí a odmítají tohle s kýmkoli řešit. Bohužel někdy i s vlastním partnerem. 

Orgasmus
Zdroj foto: Pixabay

Není to tak dávno, co mě pobavil film Vrtěti ženou, který úsměvně ukazuje dobu 19. století, kdy byla genitální masáž prováděna lékařem, jediným způsobem, jak léčit ženskou hysterii projevující se apatií, bledostí, nervozitou a tendencemi dělat potíže. Celá snaha zručného lékaře vrcholila „hysterickým záchvatem", po kterém následovalo uvolnění a uzdravení ženy, a aby si to muži ulehčili a nebolela je příliš ruka, začaly se vyrábět první zlepšováky v podobě jakýchsi předchůdců dnešních vibrátorů. 

Raději sama a dobře, než…

 Mnohé ženy se raději v soukromí uspokojují samy a užívají si radostné hry samy se sebou než s partnerem. Není pro ně důležité dosáhnout orgasmu při souloži a při milování v páru jim stačí vyvrcholení druhé strany, přičemž zažívají duševní a citové naplnění. Orgasmus si pak nechávají na chvíle, kdy je manžel na noční... Souvisí to také s tím, že většina žen dosahuje bez problémů klitoridálního orgasmu, kdežto samotný vaginální se poštěstí jen málokomu. Většinou má přímou souvislost s drážděním G – bodu, o kterém spousta žen ani neví, anebo pochybuje. Kombinace vaginální stimulace a dráždění klitorisu pak může být cestou k velmi uspokojivému kompromisu pro každou ženu. 

 Ne každý muž má trpělivost a dostatek vůle k plnému uspokojení partnerky. Mnohdy tomu brání i stres, děti klepající na dveře nebo topící se ve vaně, spousta pracovních povinností anebo zase přílišná snaha, která může vést až k naprosto nečestnému předstírání orgasmu, o kterém jsem naštěstí jenom četla...

 G – bod na dovolené

 Když jsem se ptala žen známých i méně známých na jejich zkušenosti s bodem G, většina z nich mi odpověděla, že tuto zkušenost nemají. Píše se ledacos, mluví se o ledačems, ale realita je asi opravdu někde jinde. Z vlastní zkušenosti vím, že je to pro mě extáze, ale když jsem tyto pocity zažila poprvé, netušila jsem, že je to nějaká škatulka pojmenovaná sedmým písmenem abecedy, spíše jsem se s podivem doptávala, co to sakra bylo a že to chci znova...

 Uvádí se, že některé ženy pověstný G – bod ani nemají a ty, které ano, dosáhnou jeho drážděním orgasmus vždy. Na základě mého výzkumu a dotazování žen to rozhodně neplatí. Byl pojmenován po německém gynekologovi Gräfenbergovi, který zjistil, že některé ženy mají na přední stěně pochvy velice citlivý bod tvořen shlukem nervových zakončení. Je také známo, že jeho drážděním je možné u některých žen dosáhnout mokrého orgasmu

Sex
Zdroj foto: Pixabay


 Muži za to nemohou

 Sex koučka Julie Gaia Poupětová tvrdí, že za vlastní orgasmus je žena zodpovědná sama. Chápu to tak, že netřeba cokoli zazlívat a vyčítat mužům, zejména ne nedostatek zájmu a snahy nebo nevědomost. Co si doma nezařídíte, to prostě nemáte, dámy! Osobně jsem si vždycky řekla přesně o to, co chci, a když jsem to nedostala, postarala jsem se sama. Stud, nedostatek komunikace a očekávání, že to všechno bude řešit nebo řídit partner, asi není zrovna tou správnou cestou, ale každá žena je jiná a své cesty si volíme samy. 

Orgasmus: Anonymní zkušenosti žen

 Pro představu, jak to mají jiné ženy, uvádím několik anonymních zkušeností žen, které byly ochotny mi poslat vyplněný dotazníček a velice jim za to děkuji. Myslím si, že následující řádky by asi ale především měli přečíst muži...

 Klitoridálního orgasmu dosahuji bez problémů, pokud po mě partner nevyžaduje "uspokojit se", pak nastupuje mentální problém, že je to povinnost, aby on byl spokojen, a začínám mít psychický blok, stres a jde mi to špatně. Nepotřebuji být uspokojena pokaždé, nechávám tomu volný průběh a hodně záleží na partnerovi, jaký je a jak mě umí rozvášnit, pak přichází i ta chuť dotáhnout to až k orgasmu. Miluji se jednou měsíčně nebo dvakrát týdně, velmi nepravidelně. G bod vnímám velmi intenzivně, sama, i pokud ho umí najít partner. Je to velká extáze, a pokud se správně dráždí, není problém dosáhnout mokrého orgasmu...

 Vaginální orgasmus jsem zažila jen párkrát, bylo to o uvolnění a hlubokém dechu, krása, smích, pláč.

Klitoridálního orgasmus mám často, ale je to takové instantní, rychlé. Pokud jsem sama, dokážu se velmi příjemně uspokojit, víc, co mi dělá dobře, můžu myslet jen sama na sebe. Orgasmu nepotřebuju dosahovat pokaždé, ale potřebuju mít z milování zážitek, ne vždy to tak je. Věřím, že sexem se dá objevovat a probouzet. Když jsem měla partnera, milovali jsme se málo, nechtěla jsem. Ted, když spolu nejsme, mám chuť se sexualitě více přiblížit. Nevím, zda jsem svůj G bod našla. Mám pár silných zážitků, ale s čím byly spojeny?

Nedosahuji vaginálního orgasmu, ale dvakrát za život se mi podařil double, tzn. vaginální i klitoridální naráz, orgasmu většinou dosahuji docela těžko, tak po dvaceti minutách, ale jde to i za tři minuty sprchou, takže když jsem sama, je to snazší. Miluji se tak často, jak to jde, tzn. dva až osmkrát za den. G bod je boží! Je to nádherné splynutí, myslím, že mě přes něj čeká s přítelem orgasmus, ale potřebuji dlouhé dráždění, asi tak třicet minut a to zatím nevydržel, ale nám se to jednou povede! 

Bez problémů dosahuji klitoridálního orgasmu, a to mnohokrát po sobe, když na to přijde. Vaginální orgasmus se mi poštěstil jen párkrát. Vystačím si celkem sama. Orgasmus není meta. Pokud jsem dostatečně vymazlená a je mi dávána při sexu pozornost, není podstatný. Pokud se ale jedna o "normální" sex, tak jak jej známe, tak jej uvítám, protože aspoň něco, že? Momentálně se nemiluju. Bod G? Uf. Vím o něm, ale 'osobně' neznám. Nehledala jsem já ani žádný z mých partnerů.

Dosahuji spíše klitoridálního orgasmu, ale partnerovi se povedl už i vaginální. Když mám chuť, mohla bych se milovat každý den, ale od té doby, co beru antikoncepci, je pro mě orgasmus občas těžce dosažitelný. Bod G jsem ještě nenašla. 

Orgasmu dosahuji bez problémů, přičemž první bývá většinou vaginální a v misionářské poloze. Každý další je spíše klitoridální a většinou v poloze na koníčka. Počet orgasmů za jednu soulož je v standardně v počtu tři, ale jsou okamžiky, když na to máme s manželem čas, i 5 krát přibližně v hodinovém aktu. Sama dosahuji většinou klitoridálního orgasmu a to s pomocí vibrátoru. S použitím partnera mě to ale baví mnohem více. Orgasmus, pokud neklepou děti na dveře, je součástí každé soulože. V současné době stíháme s manželem při dvou malých dětech sex jednou až dvakrát týdně. Sex je pro mě základní potřebou a přináší mi neuvěřitelné odplavení všech emocí, tudíž orgasmus je jeho přirozenou součástí. G bod je něco jako ženský mozek, když to musí být, vlhnu na pohled mužského druhu.

Dosahuji bez problému klitoridálního orgasmu. Vaginální jsem nikdy neměla. Orgasmus si užiji lépe sama, s partnerem jde spíše o prožitek blízkosti. Proto nepotřebuji mít orgasmus pokaždé. Miluji se podle období. Někdy mám období, že dvakrát denně, jindy, že dvakrát týdně. G bod vnímám jen při správné stimulaci prstem, ale jen lehce mi pomáhá k dosažení orgasmu, spíš ne.

Samotný akt mi nic neříká, dosahuji pouze klitoridálního orgasmu, a když je chlap nemehlo, musím si to udělat sama. O bodu G nevím ani, že ho mám.

Jednoznačně lépe dosahuji orgasmu sama, někteří muži ani nemají zájem se o to snažit. Pamatuji si úžasné články z „Bravíčka“ na téma, jak najít G – bod a dosáhnout orgasmu, určitě je to citlivá oblast, ale podle mě se to přehání.  Orgasmus je důležitý v tom, že uvolňuje přebytek energie, kterou člověk hromadí, důležitý jako poznávání sebe sama a svého těla, jako poznávání součinnosti s partnerem, nakonec i způsob jak usnout bez léků, když na to přijde. 

Nejlépe mi funguje obojí dohromady – klitoris i vagína a mám ještě takový bonus navíc, dosahuji orgasmu i bez stimulace. Tělo mi reaguje dost citlivě na vibrace, dunivé zvuky, takže například mi ho vyvolá i start letadla, silné a natuněné auto a podobně. Orgasmus mít chci a potřebuju ho, pokud to z nějakého důvodu nevyjde, protože třeba partner skončí příliš rychle, tak si buď řeknu o jiný způsob, anebo to zvládnu i bez něj, ale ne teda moc často. 


Autor článku: Taťána Kročková

psáno pro Pravý domácí časopis (2016)

Komentáře

Oblíbené příspěvky